Cilj predmeta je definirati i analizirati temeljne pojmove i aktivnosti iz područja upravljanja kategorijama proizvoda. Nadalje, cilj je studentima pružiti metodičke osnovice za izvršavanje pojedinih faza procesa upravljanja kategorijama proizvod te omogućiti razumijevanje osnovnih modela odlučivanja u upravljanju kategorijama proizvoda.
1. Pojava, razvoj i terminologija upravljanja kategorijama proizvoda
2. Upravljanje kategorijama proizvoda u opskrbnom lancu
3. Faze procesa upravljanja kategorijama proizvoda. Definiranje, strukturiranje kategorije.
4. Uloga kategorije proizvoda
5. Analiza kategorije proizvoda
6. Izrada kartona usklađenih ciljeva. Strategije i taktike kategorije. Implementacija i ocjena kategorije.
7. Upravljanje asortimanom
8. Upravljanje prostorom na razini prodavaonice
9. Upravljanje prostorom na polici
10. Cijene u upravljanju kategorijama proizvoda
11. Promocijske aktivnosti u upravljanju kategorijama proizvoda
12. Potpora upravljanju kategorijama proizvoda – zaposlenici i dobavljači
13. Tehnologija i upravljanje kategorijama proizvoda u omnikanalnoj maloprodaji
Nakon završenog kolegija student će moći:
1. analizirati aktivnosti upravljanja kategorijama proizvoda u suvremenom marketingu trgovine,
2. primijeniti i opravdati upotrebu pojedinih tehnika i metoda u procesu upravljanja kategorijama proizvoda,
3. kritički prosuđivati o implementaciji upravljanja kategorijama proizvoda u pojedinim maloprodajnim gospodarskim subjektima u okruženju.