Upoznati polaznike kolegija s teorijama i empirijskim modelima ponašanja potrošača i odlučivanja o kupnji te ulozi marketinških aktivnosti utemeljenim na spoznajama o ponašanjima potrošača u određenoj situaciji i okruženju. Kroz kolegij, cilj je upoznati studente kako i gdje pronaći potrošače, kako ući u njihovu svijest kroz suvremenu paradigmu ponašanja potrošača. Kroz kolegij, cilj je upoznati studente sa utjecajem digitalizacije i tehnologije na promjene ponašanja potrošača te kako društveno umrežavanje, elektronička trgovina, utjecajnici i ostale tehnike i alati marketinga mijenjaju percepciju potrošača i tradicionalnu ulogu kako od pasivnog promatrača postaje aktivni sudionik kreiranja nove vrijednosti. Kroz kolegij studenti će razvijati kompetencije za timski rad te za analitičko, kritičko i kreativno razmišljanje u primjeni teorijskih i empirijskih uvida ponašanja potrošača.
1. Uvod u ponašanje potrošača i marketing strategiju. (Što je i kako pratimo ponašanje potrošača? Značaj ponašanja
2. potrošača za marketing aktivnosti, strategiju. Sedam ključnih teza ponašanja potrošača)
3. Društveni čimbenici i ponašanje potrošača: Kultura. Socijalizacija. Društvo i društveni stalež. Društvene grupe. Obitelj. Situacijski čimbenici.
4. Osobni čimbenici: Motivacija i motivi. Percepcije. Stavovi uvjerenja. Obilježja ličnosti, vrijednosti, stil života, znanje.
5. Psihološki procesi. Proces prerade informacija: Proces učenja. Proces promjene stavova i ponašanja.
6. Proces donošenja odluka o kupnji. Spoznaja problema. Traženje i vrednovanje informacija. Kupnja. Poslijekupovno ponašanje. Modeli ponašanja kupaca.
7. Okviri ponašanja organizacijskog/poslovnog kupca(B2B)
8. Ostali aspekti ponašanja potrošača. Marketing komunikacija. Širenje inovacija. Zaštita potrošača. Kreativnost – evolucija i revolucija. Neuromarketing.
9. Društvene mreže, influenceri, blogeri i njihov utjecaj na potrošača.
1. Identificirati i vrednovati etape procesa odlučivanja o kupnji
2. Usporediti ponašanje krajnjih i poslovnih potrošača
3. Kritički promišljati o neetičnom djelovanju poslovnih subjekata prema potrošačima
4. Preispitati društvene i/ili psihološke čimbenike koji determiniraju ponašanje potrošača, kao i marketinške implikacije takvih utjecaja
5. Procijeniti utjecaj digitalizacije na ponašanje potrošača.