Marija Ham zaposlena je od 2006. na Ekonomskom fakultetu u Osijeku na Katedri za marketing. Od 2020. radi na mjestu redovite profesorice na Katedri za marketing. Objavila je preko 55 znanstvenih i stručnih radova, ponajviše tematski vezanih uz održivi marketing i ponašanje potrošača. Fokus znanstvenog usmjerenja i istraživanja predstavlja održivo potrošačko ponašanje i ponašanje potrošača u online okruženju. Sudjeluje u izvođenju nastave iz više nastavnih predmeta na različitim razinama studija unutar matične ustanove te je, kao vanjski suradnik, nositelj dvaju kolegija na Fakultetu odgojnih i obrazovnih znanosti u Osijeku i na Ekonomskom fakultetu u Rijeci. Kao vanjski suradnik bila je nositelj i dvaju kolegija na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji. Bila je voditelj znanstvenog projekta: "Determinante namjera ekološki usmjerenog ponašanja potrošača" kojeg je financiralo Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku i suradnik istraživač na dva znanstvena projekta. Član je uredništva dva međunarodna znanstvena časopisa: Journal of Management Sciences i South Asian Journal of Management Sciences. Glavna je urednica međunarodnog znanstvenog časopisa Ekonomski vjesnik / Econviews - Review of contemporary business, entrepreneurship and economic issues. Dodijeljena joj je nagrada Sveučilišta u Rijeci za osobit doprinos radu sa studentima, nagrada Hrvatske udruge za marketing za znanstveni rad kao i nagrada te pohvalnica Ekonomskog fakulteta u Osijeku za izvrsnost u znanstvenom radu. Predsjednica je hrvatske udruge za marketing (CROMAR).