Cilj kolegija je omogućiti studentima dublje upoznavanje sa suvremenim turizmom i razvoj sposobnosti prepoznavanja i definiranja ključnih elemenata koji čine turizam kao sustav. Tijekom kolegija, nastoji se postići što cjelovitije shvaćanje uloge turizma u gospodarskom sustavu te analizirati njegove razvojne prednosti i nedostatke.
Dodatno, objašnjava se temeljne poslovne procese u poslovanju hotela, putničkih agencija, prijevozničkih i trgovinskih poduzeća kako bi studenti stekli sveobuhvatni uvid u turistički sektor. Također, analizira se uloga turističkih zajednica, ministarstava te svjetskih organizacija i udruženja u kontekstu turizma.
Posebno se potiče studente na provođenje sustavnog istraživanja u području turizma s ciljem upoznavanja struke, otkrivanja atraktivnih resursa u Hrvatskoj i svijetu, te prepoznavanja mogućnosti za daljnje usavršavanje i zapošljavanje.
1. Definiranje osnovnih pojmova u turizmu. Pristupi izučavanju turizma. Turistička statistika.
2. Vrste i specifični oblici turizma. Turističke potrebe. Supstitucija u turizmu. Turistički motivi. Slobodno vrijeme vs. dokolica. Rekreacija i turizam.
3. Turističko tržište – principi, obilježja i subjekti. Suvremeni trendovi u globalnim turističkim kretanjima. Turistički emitivna i receptivna tržišta Europe. Turistička destinacija – pojam i obilježja.
4. Turistička potražnja – pretpostavke formiranja, vrste i temeljna obilježja.
5. Turistička ponuda – pretpostavke formiranja i temeljna obilježja. Klasifikacija turistički atraktivnih resursa. Turistički receptivni kapaciteti. Ekonomski, sociološki, kulturološki, prostorni i ekološki utjecaji odvijanja turističkog prometa na turistički receptivni prostor. Vremenska i prostorna koncentracija u turizmu.
6. Obilježja turističke ponude Hrvatske.
7. Predmet razmjene u turizmu – turistička usluga, turistički proizvod. Uvod u ekonomske učinke i funkcije turizma.
8. Obilježja radne snage u turizmu.
9. Turizam kao sustav unutar nacionalnog gospodarstva. Međunarodne i domaće organizacije i strukovne udruge koje djeluju u turizmu.
Organizacija turizma. Budući razvoj turizma – mogućnosti i ograničenja.
1. Procijeniti značaj turističkog sektora u gospodarstvu
2. Identificirati i vrednovati čimbenike koji omogućuju razvoj turizma
3. Usporediti mogućnosti i značaj specifičnih vrsta turizma
4. Identificirati atraktivne, komunikativne i receptivne čimbenike turističkog odredišta
5. Ovladati tehnikama kreativnog razmišljanja za rješavanje poslovnog problema.
Kritički razmišljati o promjenama u ponašanju turista koje donosi digitalizacija (influenceri, blogeri, društvene mreže)